Eerste paar dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Wilbers - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Inge Wilbers - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

De eerste paar dagen in Kaapstad zitten er alweer op. Ik ben blij dat ik nog zo lang van deze mooie stad mag genieten! Maandagavond kwamen we om twaalf uur 's nachts aan bij the YW. Dit is de accommodatie waar wij verblijven. We werden hier aangenaam verrast door het feit dat wij met zijn tweeën een grote kamer kregen met een eigen badkamer. We zijn nog steeds heel blij dat we niet alleen hoeven te zijn 's avonds en 's nachts.

Dinsdag hebben we niet veel uitgevoerd. We hebben de omgeving bekeken en vooral ook geslapen, omdat we toch wel moe waren van de lange reis en korte nacht (aangezien we om 7 uur weer moesten ontbijten).

Woensdag zijn we naar het centrum van Kaapstad gewandeld. Dit was erg leuk! We hebben wat gewinkeld en 's middags was er een markt waar we overheen zijn gelopen. Er waren verschillende kraampjes met Afrikaanse spulletjes. Toen we weg wilden lopen begon opeens een groep Afrikanen te dansen en zingen. Echt geweldig! We zijn woensdag echter iets te ver buiten het centrum gegaan. Het was goed te merken dat onze aanwezigheid niet door iedereen gewaardeerd werd. We voelden ons niet meer veilig en hebben ons meteen omgedraaid.

Donderdag zouden we eigenlijk de tafelberg op gaan met twee andere Nederlandse studenten maar we zijn elkaar misgelopen. Wij hebben toen de keuze gemaakt om 's middags aan het zwembad te gaan liggen en na de middag de tafelberg op te gaan. Best een goed idee dachten wij zo, alleen jammer dat de taxi dit niet vond. We hebben een anderhalf uur op een bankje op de taxi gewacht die dus niet meer is gekomen. We konden hier wel om lachen, aangezien we al voor de tweede keer die dag helemaal klaar zaten in onze wandeloutfit met wandelschoenen en fotocamera.

Vandaag zijn we gaan kennismaken op de school waar we onze stage zullen gaan lopen. Ik kom in key stage 2 year 3. Dit zijn kinderen van 8/9 jaar. Een leuke leeftijd! In mijn klas zitten 15 kinderen. Volgens mijn mentor is dit de moeilijkste groep die zij in al haar jaren als lerares heeft gehad. Ik moest me maar goed voorbereiden volgens haar. Ik ben heel erg benieuwd naar wat ik maandag ga aantreffen, maar wat ik vandaag heb gezien vond ik wel meevallen qua gedrag. Kinderen mogen mij verder ook niet te veel vragen stellen want dat gaat ze allemaal niets aan volgens haar. Zij geeft aan wanneer kinderen te ver gaan, want volgens mij liggen onze grenzen niet helemaal gelijk.

Toen we terugkwamen zijn we lekker gaan uiteten bij een leuk restaurant bij ons in de straat. Toen we terug bij onze kamer kwamen, kwam een meisje ons vragen of we met haar meewilden. Ze ging Lion's Head beklimmen en vanuit hier paragliden. Dit zagen wij wel zitten, dus wij een sprintje getrokken en ons weer in ons wandeluniform gehesen. Eenmaal boven was het uitzicht echt geweldig mooi. We hebben onze ogen uitgekeken. Stiekem werden we ook wel een beetje geprikkeld om ook te gaan paragliden. Dit hebben we niet gedaan. We willen dit wel nog gaan doen! Heeeel spannend!!

Morgen gaan we naar het strand in Fishhoek. Twee Nederlandse studenten 'wonen' hier en nemen ons mee. We gaan dus morgen voor het eerst met de bus en de trein.

Dit was mijn eerste berichtje! Bedankt voor het lezen en er zullen nog veel berichten volgen. Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat! :)

Baie dankie,
Inge


  • 07 Februari 2014 - 20:35

    Maritha:

    Haaa Inge, klinkt goed hoor! ik wil ook komen.....
    veel plezier verder (maar dat gaat wel lukken, zo te lezen) en succes alvast voor aanstaande maandag. Groetjes uit een herfstachtig Tegelen.
    Doeiiii xx

  • 07 Februari 2014 - 20:37

    Irma:

    Hoi Inge
    Wat een leuk verslag! Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik vond het een verrassing op fb dat ik je blog vond. Zo kunnen we een beetje meegenieten.Kun je ook fotoos plaatsen? Ben nieuwschierig hoe alles eruit ziet. Ik wens je veel plezier je eerste werkweek! Tot volgende keer.
    Xx Irma

  • 07 Februari 2014 - 20:37

    Yamie:

    Heeel spannend en vooral ook heel leuk!
    Ik herken dingen van mijn eigen buitenlandse stage, die ook goed op mijn cv staat.
    Vooral genieten!!
    Ik ga je zeker volgen:)

    Xx Yamie

  • 07 Februari 2014 - 20:44

    Fred:

    Leuuuuk Inge! Good um te leaze :)
    Bun huul benieuwd naor de rest xxxx

  • 07 Februari 2014 - 20:45

    Jos:

    Ha Inge, wat leuk desse dig noow al toes vuuls. Hats woensdaag beater door kennuh laupe noa t trainuh doa busse altied welkom!!!!
    Hieeeelvuuul plezeer met dien klasjuh...
    Grtjes Jos

  • 07 Februari 2014 - 20:51

    Menno:

    Ha Ingrid!

    Wat leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat je een aardige klas gaat krijgen. Dat de juf nog wat andere ideeën heeft dan jij valt nog te veranderen! Het is inderdaad té spannend als jij gaat paragliden. Zorg ervoor dat er een uitgebreide fotoreportage (liefst zonder geluid :-) ) deze kant op komt!

    Ongelofeloos dat je nu vrijwillig je Eiffelboots weer aantrekt, maar natuurlijk wel met een mooier doel! Zo te lezen heb je wel al matties gemaakt in het winkelcentrum. Wat een gezelligheid die winkelnigga's!

    Wat een ellende dat Skype maar half werkt! Ik zou zeggen: lekker bakken morgen en een fijne 'vakantie' tot maandag om 5.15 uur!

    Groeten aus Helje!

  • 07 Februari 2014 - 21:01

    Silke:

    Ha Inge,

    Wat leuk allemoal! Vind t altied leuk um de reisverslagen te leaze dus zet d'r maar veul op!! Heb ik straks achter de receptie wat te leaze ;)! Heul veul plezier nog en geniet d'r van! X

  • 07 Februari 2014 - 21:25

    Twan:

    Ha Inge,

    Leuk um te laeze det ut dich good bevelt do in Zuid-Afrika. Alvas vuul succes en plezeer in dien stageklas. Geneet d'r van.

  • 07 Februari 2014 - 21:51

    Marja :

    Hey inge

    Kei leuk um op de heugte te blieve Wie t dich in zuid-afrika bevelt. Blief zoe schrieve.
    Groetjes en tot later.

  • 08 Februari 2014 - 08:17

    Moniek Smith:

    Hoi Inge,
    Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Heel veel plezier samen!
    Ik kijk uit naar het volgende bericht.
    Groetjes,
    Moniek

  • 08 Februari 2014 - 09:04

    Marijke:

    Ha leeve Inge,

    Wat heerlijk um dien ierste verhaal te leaze.
    Zal um moandaag aan de kinder loate leze.
    Ut klink allemoal als genieten, genieten, genieten
    Dus de hebs de beste beslissing oeit gemak.
    Vertrouw op dich zelf en det klasje lukt dich met 2 vingers in de neus.

    Succes moandaag. Geneet van ut weekend.

    Xxxx

  • 08 Februari 2014 - 11:14

    Robin:

    Lieve Ingrid,

    Wat een geweldig verhaal! Alsof je mij dat op een buisavondje aan het vertellen bent.
    Zie dat 'kupke' van jou er helemaal bij.

    Laat die mentor maar eens zien wie Inge Wilbers is. 'Zonne gooie hebbe wee nog noeits gehad;-)' zegt ze over een aantal maanden.

    Succes

  • 08 Februari 2014 - 11:38

    Theo Brouwer:

    Ha Inge, mooi om te lezen allemaal. Geniet met volle teugen en schrijf aub tips op voor mij, ik mag in januari a.s. In je voetsporen treden met een trip naar " die mooi land" :) Succes ook maandag!

  • 08 Februari 2014 - 19:21

    Jolanda:

    Fijn dat het zo goed bevalt. Al veel moooie en leuke indrukken. En dit is nog maar van de eerste paar dagen. Daar zullen er nog bij veel bij komen. Blijf genieten en veel succes op je 1e stage dag. :) liefs jolanda

  • 09 Februari 2014 - 14:13

    Cynthia:

    Hoi Inge!

    Super verhaal, je eerste week zit er nu al op, tijd gaat snel dus geniet er maar van ;).

    Kan niet wachten tot de volgende update. Paragliden lijkt me echt vet!

    xx Cynthia

  • 09 Februari 2014 - 15:06

    Fenna:

    Ha Ingeding!

    Leuk um get van dich te huure!! En die ierste foto's zeen der auk al erg good oet!
    Doot maar lekker flink genieten (:
    Hiel vuul plezear en succes morgen op dien ierste stage dagje! Ik weit zeker det de kiendjes juffrouw Inge hiel leuk goan vinge!

    Weej goan vanaovend lekker in de kelt aan os vasteloaves wagentje werken, goan mien sjilderbuddie misse!

    Wies snel, dieke kus!

  • 09 Februari 2014 - 17:43

    Anne Brauer:

    Ingoo, wat leuk um te leaze!! Geniet d'r maar optimaal van!!
    Liefs xxxx

  • 11 Februari 2014 - 20:34

    Doret:

    Hoi Inge,
    Klinkt allemaal super leuk en spannend. Mooie foto's. Geniet ervan!!
    Groetjes Doret

  • 12 Februari 2014 - 17:11

    Yolanda Beurskens:

    Hoi Inge,
    heb van dien mooder dien waarbenje.nu adres gekrege. Kin ik auk op de huegte blieve van dien belaefenisse. Huul vuul plezeer en alvas succes veur kommende maondaag. Leuk 1e verslaag ! Groetjes !
    Yolanda.

  • 17 Februari 2014 - 09:58

    Elif:

    hoi juf Inge,

    We hebben je heel erg gemist.
    Is het leuk in Zuid-Afrika?
    Ik zelf denkt dat het heel leuk is in Zuid-Afrika.
    En gaat alles goed met je?
    Ik hoop dat er helemaal niks erg gebeurt.
    En vinden de kinderen de tekeningen leuk of mooi?
    Laat a,u,b het weten.
    Nu moet ik weg helaas!

    Met veel groeten Elif

  • 17 Februari 2014 - 09:58

    Jawad:

    lieve juf Inge,

    Ik heb u heel erg gemist
    is het daar leuk
    niet te bruin worden he,en vinden de kinderen de tekeningen
    leuk.


    groetjes jawad

  • 17 Februari 2014 - 21:32

    Huub En Annelies:

    Inge lijkt mij een geweldige ervaring veel plezier en uiteraard veel succes, groet Annelies en Huub

  • 19 Februari 2014 - 16:06

    Weet Niet:

    Beste,Inge

    Ik laat niet weten wie ik bent.
    Maar je fotos zijn erg leuk!
    En het lijkt me een heel leuk ervaring!
    Ik ben iemand uit basisschool-kleurijk!
    Nog alvast een heel gezelg dag,nacht,weekend!
    Tot de volgende keer!

  • 20 Februari 2014 - 17:52

    Elif:

    Beste juf Inge.....

    Ik heb je toch zooo erg gemist je kunt het niet weten.
    Bij ons gaat helemaal alles goed.
    We hebben voor carnaval een liedje het heet the fox.
    Daarbij hebben wij ook een dansje.
    We hebben hoeden geknutselt voor de carnaval en ze zijn allemaal heel erg mooi!
    We hadden toetsen allemaal het ging zo goed je moest eens weten!
    We moeten een tekening maken in tweetallen voor de oce wie wint maken ze de tekening groot,en zetten ze aan een hek leuk hé.
    En de fotos zijn heeeeel erg leuk en mooi.
    Was jij maar hier ik heb je gemisttttt geloof me maar lieve lieve juf.
    Tot de volgende keer!

    Heeeel veeeel groeten elif

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Inge

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 6906

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Zuid-Afrika 2014!!

Landen bezocht: